Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

vineri, 5 iulie 2013

Preasfăntă Stăpână Născătoare de Dumnezeu, Doamna lumii, lauda mea, nădejdea mea, scăparea mea !

Preasfăntă Stăpână Născătoare de Dumnezeu, Doamna lumii, lauda mea, nădejdea mea, scăparea mea !




Preasfăntă Stăpână Născătoare de Dumnezeu, Doamna lumii, lauda mea, nădejdea mea, scăparea mea, părtinitoarea mea, acoperământul, mângâierea, veselia mea, mi- luieşte-mă pe mine cel stăpânit de multe greşale şi arată îndurările tale cele grabnice către mine, păcătosul şi cu totul spurcatul. Ceea ce ai născut Lumina cea adevărată, luminează ochii cei înţelegători ai inimii mele. Ceea ce ai purtat în pântece Izvorul nemuririi, înviază-mă pe mine, cel omorât de păcat. Maica cea bună a Celui bun, cea iubitoare de oameni a Celui iubitor de oameni, cea milostivă a Celui milostiv, a Preaînduratului Dumnezeu, dă umilinţă şi zdrobire în inima mea, scoate-mă din robiile cugetelor mele şi dăruieşte-mi minte mâhnită şi ostenitoare intru această slăvire a ta. Şi imi dă mie lacrimi de pocăinţă şi de umilinţă, ca să laud şi să slăvesc întru tot sfânt numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin. 




Ceea ce singura esti bucurie celor scârbiţi şi părtinitoare celor ce se nedreptăţesc, mângâierea celor ce plâng şi ajutor celor neajutoraţi, cercetare celor neputincioşi, acoperământ şi sprijineală celor ce se chinuiesc, liman celor ce se înviforează şi toiag orbilor, povăţuitoare celor rătăciţi şi scăpare tare celor din nevoi, Născătoare a lui Dumnezeu cu totul fără de prihană, ia aminte la această ticăloasă şi netrebnică rugăciune a mea, pe care o aduc ţie cu inima strânsă şi scapă-ină de viforul cel rău al gândurilor. Izbăveşte-mă de somnul cel greu care mi sa pricinuit din lenevire şi depărtează de la mine trândăvia cea cumplită. Izbăveşte-mă de tirania cea amară a dracilor, scoate-mă din obiceiul cel rău al patimilor şi, precum ştii, mântuieşte-mă pe mine, nevrednicul robul tău, cel ce intru tine, după Dumnezeu, mi-am pus nădejdile mântuirii. 
Dă-mi mie, Preacurată, cu osârdie să fac poruncile Fiului tău şi Dumnezeului nostru şi să păzesc totdeauna aşezămănturile Lui cele mântuitoare şi mă întăreşte sâ-I înalţ cu cuget treaz şi cu minte deşteaptă cântări de slăvire bine primite. Căci nădăjduind întru tine, Pricinuitoarea bunătăţilor şi Ajutătoarea, aduc această cerere, aşadar, să nu cad din nădejdea cea către tine, Preacurată, nici să mă întorc smerit şi ruşinat ci să aflu prin tine , de Dumnezeu dăruită Stăpână, sfârşit grabnic cererilor mele. Ca totdeauna, ca pe o ajutătoare a noastră, a păcătoşilor, şi împlinitoare a cererilor mele, să te laud şi să te măresc pe tine, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.

(Preluate din Rugăciunile Sfinţilor Părinţi 
publicate de Cuviosul Nicodim Aghioritul în APANTHISMA (Constantinopol, 1799), tradus e în româneşte la Mănăstirea Neamţul (1827).



Va doresc un sfarsit de saptamna binecuvantat.
Dumnezeu si Maicuta Domnului sa va ocroteasca.
Doamne ajuta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu